marți, 16 august 2016

Five o'clock la romani

Recunosc,pe la 5 dupa-amiaza am o pofta grozava de ceva.De dulce,de-un fruct sau de ceva de intins pe paine si pentru ca este sezonul vinetelor gatesc destul de des in aceasta perioada :

Salata de vinete cu ardei copti

Nimic neobisnuit ati spune,nimic deosebit spun si eu,toata lumea prepara salata de vinete.Noua ne place atat de mult ca toamna cand deschid congelatorul ce vad,vinete,vinete,vinete ! Vinete pentru la iarna.

Dar sa revin la vinetele cumparate ieri,cand le cumpar ma uit sa nu fie nici foarte mari nici maruntele.Cu toate ca prietena mea care este casatorita cu un turc mi-a spus sa le aleg pe cele mai mici pentru ca nu au seminte,in Turcia soacra ei pe cele mari le da la vite si le gateste doar pe cele mici.Ale mele erau potrivite.

Am pus folie de aluminiu sub arzatorul mare si ce s-a scurs de pe plita pe care coc vinetele nu s-a ars pe aragaz si am scapat de frecat 20 de minute dupa,Dupa ce s-au copt am pus pe plita si doi ardei capia. Oricat de mult ne place salata de vinete la un moment dat parca ai vrea sa fie altcumva.Iar daca-i adaug si doi ardei capia copti si maruntiti parca este mai buna !

 Am curatat vinetele si capia,le-am lasat la scurs si am facut o maioneza generoasa.Din nou prietena mea m-a invatat ca pot toca vinetele cu un cutit,semintele nu-mi vor mai umple bucataria ca in cazul cutitului de lemn care fiind tesit cand atinge samanta o arunca cat colo.Mi-a demontat mitul cum ca vinetele nu pot fi atinse de metal pentru ca se inegresc.Amestec vinetele si capia tocate cu maioneza,sarez si toc marunt o ceapa pe care o adaug vinetelor.Altadata toc marunt 2-3 catei de usturoi ,este la fel de buna.

Delicioasa gustarea de la ora 5 !

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu