luni, 10 octombrie 2016

Mini kurtosi umpluti cu frisca

Desertul copilariei.Mama nu-i facea des pentru ca pe vremea aceea toate erau dramuite,dar cand avea in casa frisca dulce din lapte ne facea mini kurtosi umpluti cu frisca.La randul meu dorind sa pastrez gustul de atunci ii prepar numai cu frisca dulce din lapte.

Formele de copt le am pe ale mamei,bucati de zece cm dintr-o coada de matura in capete avand batute cate un cui pentru a putea fi scoase din ulei cu ajutorul furculitei.Se trece furculita prin cui se scoate din ulei mini kurtos-ul prajit ,cu o mana tinem furculita in care avem forma ,cu cealalta mana se trage jos kurtos-ul.

Am avut nevoie de :

600 gr faina
25 g drojdie proaspata
3 linguri zahar
1 varf de cutit sare
150 ml apa calduta
2 oua
50 g unt
100 ml sana (iaurt,lapte acru)
coaja rasa de la 1 lamaie
1 zahar vaniliat

Pentru umplutura:

500 ml frisca dulce din lapte
1 pudinca de vanilie
100 g zahar pudra

Pentru tavalit : 

150 g zahar pudra
zahar vaniliat 

Din ingredientele de mai sus am framantat un aluat si l-am lasat la dospit o ora la loc cald.Intre timp am preparat pudinca de vanilie conform indicatiilor de pe ambalaj si am lasat-o la racit.
Am infierbantat 500 ml ulei,am presarat faina pe plansa de lucru,am impartit aluatul in trei,am intins primul aluat incercand sa-i pastrez o forma rotunda. Cu cutitul am taiat de jur imprejur fasii de 1 cm si am imbracat formele de copt,incepand de la un capat rulez aluatul pe forma pana la capatul celalalt.Rasucesc apoi forma pe plansa pentru ca aluatul sa se taseze la imbinari si la capete.
Se coc in ulei fierbinte intorcandu-le si pe partea care nu ajunge in ulei.Se scot intr-un vas si se dau jos rulourile de pe forma asa cum v-am descris mai sus.Rulam din nou aluat pe forme,coacem.
Cu formele se poate lucra imediat ce le scoatem din ulei avant grija mare la cuiul din capat care se infierbanta.
La fel procedam si cu restul aluatului,intindem,taiem fasii,rulam,coacem. Mi-au iesit in total 30 de kurtosi.

Se racesc repede astfel ca putem prepara frisca.Mixam frisca dulce cu zaharul pudra pana se intareste,adaugam pudinca de vanilie racita,mixam in continuare pana obtinem o crema fina.

Se umplu rulourile cu frisca,se tavalesc in zahar pudra si se servesc.
Delicioase !




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu