marți, 23 august 2016

Ardeii copti sunt un pretext bun pentru a gati preparate cu care merg perfect.Prefer ardei capia,sunt mai dulci,nu au gustul specific amarui al ardeilor grasi de aceea folosesc ardei capia si la ardei umpluti sau ardei cu crema de urda.Am copt ardeii alaltaieri si am asteptat sa am inspiratia perfecta pentru a gati ceva care ne place mult si care merge de minune cu ardeii copti.Astfel astazi am pregatit :


Cascaval pane cu garnitura de orez cu porumb dulce

Cascavalul l-am scos din frigider de dimineata,am asteptat sa ajunga la temperatura camerei si abia apoi l-am dat prin faina,ou si pesmet.Daca ii pun bundita de pesmet cat este rece va forma acele broboane de apa si bundita se va desprinde de el iar la prajit putem avea si neplacuta surpriza de a improsca cu ulei fierbinte in momentul cand scufundam cascavalul in baia de ulei.Astfel am lasat la temperatura camerei cascavalul feliat apoi l-am dat prin faina,ou,pesmet si iar prin ou si pesmet.L-am lasat la uscat cateva ore iar bundita uscandu-se va inchide ermetic cascavalul si la prajit nu va curge.


Uleiul l-am incins nici la foc mic sa -mi iasa ciorba de cascaval in ulei nici la foc mare ca sa arda cascavalul fara sa-l topeasca si sa trebuiasca sa schimb uleiul dupa fiecare felie.L-am incins intre.


Intre timp am pregatit orezul cu porumb dulce.La o masura de orez folosesc doua masuri de apa.Pun apa la incalzit cu condimente,sare,piper,Maggi Secretul Gustului Intensavor Legume.Separat intr-o cratita pun 50 ml ulei si adaug masura de orez.Amestec si las orezul la calit cca 5 minute,astfel vom avea un orez bob cu bob la masa.Amestec in el sa nu se arda.Torn peste orez apa fierbinete cu condimentele si o conserva de porumb dulce si las la fiert la foc mic sub capac 10-15 minute amestecand din cand in cand.Cand orezul si-a luat trei sferturi din apa ce am turnat-o peste el luam de pe foc si tragem peste cratita un clopot alimentar sau o patura pentru ca orezul sa-si traga toata apa si pentru a se inmuia.Intre timp nu ridicam capacul de pe cratita.


Ardeii copti imi place sa-i pregatesc cu o zi-doua inainte pentru a se macera in sosul de otet,ulei,apa,sare,piper si zahar.Cascavalul se poate inlocui cu succes cu cas vara,este la fel de gustos.






Un comentariu: