sâmbătă, 27 august 2016

Floricele pe campii
Floricele in farfurii !

La zilele orasului printre bunatatile care se vand si pe care nu le pot rata niciodata sunt Gogosile Trandafir . De aceea se intelege de ce astept cu nerabdare sarbatoarea urbei . Expozitia cu vanzare a mesterilor populari,tarabele cu turta dulce,gogosi,kurtosi,langosi,atmosfera de sarbatoare,muzica,concertele ma fac sa numar zilele pana ma pot bucura de toate acestea. Si totusi sarbatorii i-am luat-o inainte si mi-am facut si acasa :

Gogosi Trandafir

Am avut nevoie de 0.5 l lapte,5 oua,3 linguri de zahar,250 gr faina,1 l ulei pentru prajit,1 varf de cutit de sare, un varf de cutit de soda de bicarbonat,100 gr zahar pudra pentru pudrat.


Ouale se bat cu telul impreuna cu zaharul,sarea si soda de bicarbonat.Turnam incetisor laptele amestecand continuu cu telul apoi incropim faina cernuta ( pentru a nu avea cocoloase).


Am incins uleiul si am lasat forma pentru trandafiri ( care are in diametru 16 cm  ) sa se infierbante bine in ulei.Am scufundat-o in aluat trei sferturi ( si am numarat pana la 5 ) avand grija sa nu depaseasca partea de sus pentru a se putea desprinde cand este prajita. Fiecarui trandafir ii este necesar cca 30 de secunde pentru a se praji.Cand se scoate din vasul in care s-a prajit se intoarce forma pentru a se scurge uleiul din trandafir.Cu un cutit se impinge jos de pe forma pe un prosop de hartie pentru a-si lasa surplusul de ulei.Dupa doi-trei trandafiri lasati forma din nou in ulei pentru a se incinge.Nu se pun unii peste altii pana nu se racesc altfel se inmoaie.Se pudreaza cu zahar pudra si se servesc. Mmmm deliciosi.


Din acelasi aluat am optat sa fac si floricele cu o forma mai mica si deasemenea le-am pudrat cu zahar pudra. Se poate prepara si varianta sarata a acestor floricele renuntand la zaharul din reteta si in momentul cand le dati jos de pe forma se presara cu cascaval ras.
Excelenta gustare alaturi de un pahar de iaurt sau cu sos de smantana si usturoi ( marar ).










Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu