vineri, 12 august 2016

Minunile verii in farfurie !

Iubesc vara ! Iubesc cerul senin,verdele copacilor,coloritul florilor si al fluturilor,iubesc dantelaria stelelor noaptea,iubesc ploile de vara scurte si zgomotoase,ciripitul pasarilor,rasaritul soarelui.Iubesc piata plina de fructe si legume proaspete,ierburile aromate de pe tarabe,ardeii capia,vinetele ferme negru-violet,rosiile crapate si zemoase.Le cumpar chiar daca nu am nici o reteta in cap in ziua aceea,ideea va veni pe parcurs,ingredientele ma vor inspira nu invers.Am luat si dovlecei.Cei ai casei ii prefera umpluti.Mie imi plac umpluti cu urda dar acum nu am urda macerata la frigider.Cand voi cumpara am sa o sarez si o las cateva zile la macerat la rece.Va povestesc despre ea data viitoare.Acum ma pregatesc sa fac 

Dovlecei umpluti 

Luam 3-4 dovlecei.Se spala ,se curata de coaja si se taie in doua pe lat.Cu o lingurita scoatem miezul.Nu-l aruncam.Calim o ceapa,adaugam un morcov ras marunt pentru culoare ,miezul de la dovlecei si 100 gr de orez.Calim 5 minute si inchidem focul.Lasam la racit si amestecam cu 300 gr carne tocata.Condimentam cu sare,piper,Maggi Secretul Gustului Intensavor Legume si marar tocat marunt.Umplem dovleceii dar nu indesam pentru ca atunci cand va fierbe orezul sa nu infloreasca umplutura si sa dea pe afara.Daca ne mai ramane umplutura scobim cateva rosii ,le umplem si le asezam printre dovleceii umpluti intr-o cratita.Complectam cu apa fierbinte,si fierbem la foc mic o ora.

Dam pe razatoare 3-4 rosii,punem in cratita si mai fierbem 10-15 minute.Presaram marar tocat marunt si inchidem focul.Se serveste cu smantana.

Cat au fiert dovleceii nu am avut stare,am spalat legumele si fructele cumparate,am feliat vinetele,am scos cotoarele de la ardei si le-am pus in tava de copt impreuna cu rosii,mere si prune. Am o slabiciune aparte pentru combinatiile de sarat cu dulce,iar fapttul ca am avut in aceeasi tava vinete si prune,ardei si mere nu m-a deranjat deloc dimpotriva aromele sau combinat placut.


Le-am stropit cu ulei de masline si le-am copt in cuptor 45 de minute.Am pus sare,piper,Maggi Secretul Gustului Intensavor Legume,rozmarin,au mai stat la cuptor 15 minute si am inchis focul.

Am servit la dovleceii umpluti rosiile coapte,iar in loc de dulce mere si prune coapte.Vinetelor le vom rade cascaval deasupra si cu un sos de smantana cu usturoi vor alcatui cina sau micul dejun.
Incerc sa ma incarc si sa incarc familia cu puterea verii pentru iarna ce va urma si speram sa tinem racelile la distanta asa cum am facut si pana acum.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu