joi, 27 octombrie 2016

Ficat prajit de manzat


Ne place mult ficatul prajit,alternam ficatul de pui cu cel de manzat deoarece texturile si aroma difera.


 Am avut nevoie de : 

1 kg ficat de manzat
200 ml lapte
5-6 catei de usturoi
sare,piper macinat,Maggi Secretul Gustului Intensavor Legume
rozmarin
ulei pentru prajit


Se prepara astfel ; 

Am spalat ficatul ,l-am lasat in apa rece 30 minute ca sa-i traga sangele,l-am taiat bucati potrivite,am turnat laptele peste el,usturoiul zdrobit si l-am lasat la rece 5-6 ore.Laptele scoate amareala din ficat iar usturoiul ii da un plus de savoare.

Pentru prajit am folosit o tigaie / cratita teflonata cu o marime generoasa pentru ca bucatile de ficat sa ajunga fiecare in ulei la prajit si fiecare sa capete o crusta delicioasa.

Am turnat in tigaie 1 ceasca de ulei si imediat am pus bucatile de ficat fara sa las ca uleiul sa se infierbante si la contactul cu ficatul ud sa stropeasca cu ulei fierbinte de jur imprejur.Ficatul nu il scurg de lapte,il pun direct in tigaie si adaug peste el si usturoiul zdrobit astfel va forma un fel de sos ( malura ) cum i se mai spune in alte parti.

Am acoperit imediat cu un capac care inchide bine tigaia si nu lasa aburii sa se piarda la inabusit,fiert si prajit ficatul.Nu torn apa deloc in tigaie.Ficatul isi va lasa apa,se va fierbe in ea,iar cand s-a evaporat de tot fac flacara un pic mai mare si las ficatul sa se prajeasca uniform pe ambele parti fara sa ard uleiul.


Inchidem focul si condimentam. Sarea adaugata in timpul fierberi va intari ficatul.

Optional se poate scoate tot ficatul prajit pe o farfurie,in uleiul din cratita stoarcem o lamaie si batem cu furculita pana se omogenizeaza perfect .Sosul rezultat se toarna peste ficat. Delicios !

Se serveste cu mamaliguta calda si gogosari murati.











Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu