marți, 18 octombrie 2016

Placinta cu mere si pudinca


Placinta cu mere are o multitudine de retete,se poate prepara cu aluat dospit,aluat framantat,blat de pandispan,foi de placinta.
Pentru reteta aceasta am ales un aluat fraged.

Am avut nevoie de : 

Pentru aluat
700 gr faina 000
400 gr untura
150 gr zahar
1 praf de copt
2 oua
100 ml smantana / iaurt
zahar vaniliat
sare
gris

Pentru pudinca ; 
2 plicuri pudinca de vanilie
 1 l lapte
100 gr zahar

Pentru umplutura de mere : 
10-12 mere
1 lingura unt
1 cana de zahar
1 lingurita de scortisoara macinata
1 baton de scortisoara

Mod de preparare :

Se prepara pudinca dupa instructiunile de pe ambalaj si se lasa la racit.
Merele se curata,se dau pe razatoare si se calesc pana isi schimba culoarea.Deasemenea se lasa la racit.
Framantam un aluat din ingredientele de mai sus.Cand este gata se taie un sfert din el ,il punem intr-o punga si il dam la congelator pana se intareste.

Se intinde aluatul cu sucitorul pe plansa de lucru presarata cu faina si se aseaza intr-o tava unsa cu unt si tapetata cu faina ( sau folositi hartie de copt ).
Turnam pudinca peste foaia intinsa,cu paleta o intindem pe toata suprafata foii si presaram cu gris.
Adaugam merele calite avand grija sa nu apasam prea tare cu paleta cand le tasam ca sa nu se amestece cu pudinca.Din nou presaram cu gris.

Scoatem aluatul din congelator si il radem deasupra merelor.Daca nu s-a intarit destul eu am intins o foie subtire am taiat-o taitei si i-am presarat deasupra merelor.

Se coace in cuptorul preincalzit 40-50 minute.
Se presara cu zahar pudra.


















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu