miercuri, 21 septembrie 2016

Paprikas de pui cu galusti trecute prin palnie


Cel mai bun paprikas se face din spate si aripi de pui,dar cum la noi este exclus ca puiul sa aiba si altceva in afara de piept si pulpe am pregatit papikas-ul din pulpe superioare si piept de pui.

Am spalat bine 500 gr de pulpe si 500 gr de piept si l-am lasat la inmuiat o ora .Am curatat 3 cepe,le-am taiat marunt si le-am calit in ulei pana aceasta a devenit sticloasa.Am luat cratita de pe foc,am asteptat 20 de secunde sa se domoleasca uleiul si am pus doua linguri de boia dulce.Daca se pune boiaua cat uleiul este pe foc aceasta se va arde si mancarea va fi amara.Am amestecat pana s-a dizolvat boiaua si am adaugat carnea scursa.Am amestecat si am pus cratita inapoi pe foc cu 2-3 linguri de apa si am fiert la foc mic sub capac 3 minute pentru ca,carnea sa-si lase sucul propriu si sa fiarba un pic in el.

Intre timp am infierbantat cca 1 litru de apa si cand a dat in clocot am turnat-o peste carne cat sa o acopere.Am amestecat si am lasat-o sa fiarba 40 de minute la foc mic sub capac.Am dat pe razatoare un ardei capia si o rosie ,le-am adaugat in cratita si am fiert incontinuare.Am sarat,am pus piper proaspat macinat,Maggi Secretul Gustului Intensavor Legume si am fiert 30 de minute.

Din 150 gr faina,1 ou,un strop de sare si o cescuta de apa rece am facut aluatul pentru galusti care sa aiba consistenta unei smantani.Am turnat aluatul intr-o palnie si deasupra cratitei am lasat sa curga aluatul din palnie formanduse galustile.Cu cealalta mana scuturam cratita ca galustile sa nu se lipeasca intre ele si sa fac loc la cele noi.Sti ca ai nimerit aluatul pentru galusti atunci cand iesind din palnie se rup singure,daca aluatul este prea tare nu va curge,daca este prea moale va curge incontinuu si in loc de galuste se face rantas. ( Cand fac galustile cu lingura pregatesc aluatul mai tare ).Dupa ce am terminat de facut galustile dam cu lingura in tocana ( cu grija sa nu sfaramam carnea) ,mai fierbem 5 minute si inchidem focul.
Presaram patrunjel verde tocat marunt.
Se serveste cu mamaliguta calda si gogosari murati.

Galustile trecute prin palnie sunt deasemenea delicioase in supele de legume : de mazare,de fasole verde sau in supele crema.






















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu