luni, 19 septembrie 2016

Tort "Usurel"

Un tort care se face usor de tot,cu un gust usor care nu incarca stomacul,cu gust de mai vreau si sa ma faci din nou cat mai curand !


Reteta de baza este cu biscuiti pisati si un pachet de unt. Eu prefer sa fac un blat alb sau de cacao,imi place ca taindu-l in doua pot pune a doua jumatate la mijloc iar pe prima o folosesc drept baza.Pentru tava cu pereti detasabili de 30 cm in diagonala am pregatit un blat din 4 oua .

Am separat ouale,am mixat albusurile cu un strop de sare ,un zahar vaniliat si 150 gr de zahar.Cand albusurile s-au batut bine am adaugat pe rand galbenusurile,2 plicuri zahar vaniliat,un praf de copt stins cu 2 linguri lapte,100 ml ulei,100 ml lapte,coaja rasa de la o lamaie si am mixat pana s-au omogenizat ingredientele. Am incropit cu telul / lingura de lemn ( nu mixez ca sa nu scot aerul din aluat ) 2 cani de faina si 3 linguri cacao.Am turnat aluatul in tava tapetata cu hartie de copt si l-am copt in cuptorul preincalzit 1 ora,5 minute la foc mare si 55 minute la foc mic.Dupa coacere se lasa la racit.


Am batut spuma 500 ml frisca lichida cu 150 gr zahar.Am inmuiat 2 pliculete de gelatina in 200 ml apa 10 minute amestecand intr-una apoi am pus vasul cu gelatina inmuiata pe bain-mare si am incalzit-o fara sa fiarba.Am amestecat-o cu 400 ml iaurt si am adaugat-o spumei de frisca continuand sa mixez.


Am pregatit un sirop rece din 100 ml apa,5 linguri zahar si 1 sticluta de esenta de rom ( esenta de rom este optionala ).In forma de tort cu pereti detasabili tapetata cu hartie de copt asez prima jumatate de blat,insiropez cu jumatate din cantitatea de sirop pregatita si torn jumatate din compozitia de frisca cu iaurt.Asez si a doua jumatate de blat peste frisca,o tasez sa se incropeasca in frisca ,insiropez,adaug fructe taiate marunt si adaug a doua jumatate de compozitie alba.Se da la frigider o ora.Se orneaza dupa preferinte se mai tine la frigider 2 ore .

Un tort usurel si gustos de servit cu toti cei dragi !





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu